FANDOM

Artefakty - przedmioty o wielkiej mocy sprawczej. Występują w Vanitas Vanitatum. Nie mylić z Pierwszymi Narzędziami.

Pochodzenie Edytuj

W przeciwieństwie do Pierwszych Narzędzi, Artefakty nie zostały wykonane przez Stwórcę. To po prostu ważne przedmioty z różnych wymiarów, związane z negatywnymi postaciami. Znamy ich siedem, możliwe, że jest ich więcej. Zdobycie większości z nich wymaga poświęcenia. Niekoniecznie życia.

Lista Artefaktów Edytuj

  • Miecz Dartha Maula - znajduje się w Odległej Galaktyce, w hangarze, gdzie Darth Maul stoczył ostatnią walkę z Obi-Wanem Kenobi. Zawarte są w nim dusze trzech Lordów Sithów - Maula, Hrabiego Dooku i Palpatine'a. Właścicielem, jak to w życiu, zostaje ten, kto pierwszy go dotknie. Jednakże zostanie opętany przez owe dusze - nie warto wybierać się po niego samemu. Mówi o tym dosyć żenujący wiersz. Dzięki temu Artefaktowi właściciel może jednym skinieniem sprawić, by przeciwnik został pocięty na plasterki. Obecnie w posiadaniu Miecza jest Autor8.
  • Zbroja Czarnoksiężnika - znajduje się w Śródziemiu. Jak opisuje Tolkien, po pokonaniu Czarnoksiężnika z Angmaru, jego wierzchowiec oraz zbroja zostały zakopane w ziemi. W tamtym miejscu już nigdy miała nie wyrosnąć trawa (czyniło to Zbroję łatwą do zlokalizowania). Zbroja czyni nieśmiertelnym, dodatkowo otrzymuje się Miecz Morgulu, Sztylet Morgulu i buzdygan. Te dwa pierwsze są bardzo potężnymi broniami, gdyż zranienie kogokolwiek nimi zatruwa duszę. Taki biedak po śmierci staje się upiorem. Żeby zdobyć Zbroję, trzeba... no właśnie. Ofiarować siebie (czasem nawet przypadkowo). W chwili śmierci należy mieć przy sobie Artefakt. Dostaje się wtedy szansę powrócenia do świata żywych pod postacią identyczną z Czarnoksiężnikiem z Angmaru. Obecnie w posiadaniu Zbroi jest Czarnoksiężnik (dawniej Super Reksiu).
  • Buława Radziwiłłowska - buława, będąca dawniej w posiadaniu Janusza Radziwiłła. Znajduje się w Wymiarze "Trylogii". Pozwala na dowodzenie husarią (która pojawia się znikąd za samym machnięciem buławą) oraz uczynienie z dowolnego osobnika pełnoprawnego husarza. Problemem jest tylko to, że w czasie szarży husarii można być tylko na przedzie wojska (usunięcie się w tył jest niemożliwe, użytkownik Buławy czuje "blokadę"), co czyni podatnym na pierwsze ciosy. Obecnie w posiadaniu Buławy jest Ż. Art.
  • Włos z wąsów Adolfa Hitlera - wiadomo o nim tylko tyle, że istnieje. Nie sposób go zdobyć, chyba że jesteś samobójcą. Wszystko wskazuje na to, że pozwala na: głośne krzyczenie, zabijanie Żydów, posiadanie epickich wąsów Chaplina oraz nieumiejętność rysowania porządnych perspektywicznie okien.
  • Nieznany Artefakt - robocza nazwa Artefaktu, o którym wiemy jeszcze mniej, niż o Włosie. Znajduje się na Słowiańszczyźnie i do zdobycia go potrzebna jest Mamuna. Chodzą słuchy, że w jego posiadaniu znajdzie się AdamMag.
  • Dziki Ser ze Słoniem Zamiast Głowy - magiczny ser, który pozwala na kontrolowanie Dzikiego Słonia z Serem Zamiast Głowy. Można go znaleźć w Internetach, na Jedynej Słusznej Wikii. W jego posiadaniu jest Nieznany, który nazywa Słonia pieszczotlwie "Banusiem".
  • Piegi Mądrości - w ich posiadaniu jest Pan Kleks. Przyklejenie sobie takiego piega na twarzy zwiększa iloraz inteligencji o 10%. Zdobył je od Fryzjera Filipa.