FANDOM

Ignavbell (Bellum Ignavum, Ignaś) - jeden z przywódców Nestian. Żył w latach 1568-1623. Spalony na stosie przez Kalcę. Po jego śmierci powstały Lamiętacje - najmłodsza pośród ksiąg Świętego Pisma Nesta. Z nieznanych powodów umieszczona w Sztarym Tysztamyncie.

Jako przywódca Nestian Edytuj

Ignavbell był najbardziej charyzmatycznym z przywódców Nestian i kapłanem samego Nestardiela. Jego charyzma uwidaczniała się jednakże tylko w przypadku głoszenia swojej wiary - jego imię znaczy "Tchórzliwa wojna", co samo wskazuje na to, że dowódcą był raczej miernym.

Napisał wybitne dzieło "Summa Angelicae", traktujące o upadłych aniołach. Być może tam po raz pierwszy został wymieniony z imienia Neville (w Summie nazywany Nevillusem) i Azrael (w Summie - Azralla).

Kiedy sekta kalcytów (wyznawców Cichego Bogdana - kalcytyzm jest odmianą nestianizmu) głosiła coraz odważniejsze poglądy i zmierzała do utworzenia własnej religii (co udało się w 1624 roku, dwa miesiące po śmierci Ignavbella), Ignavbell podjął radykalne kroki. W swoim "Oratorium contra Soccis" ostro skrytykował kalcytów, a najbardziej ich przywódcę - Kalcę (przodka Króla Skarpetkożerców z Cyrku Chaosu). Dla kalcytów było to już za wiele.

Śmierć Edytuj

14 grudnia 1623, kiedy Ignavbell wracał ze szczególnie hucznej imprezy (14 grudnia jest w kalendarzu nestiańskim Świętem Imprezy Niepostołów, hulanka jest wręcz nakazana), w ciemnym zaułku porwali go skarpetkożercy. W siedzibie Kalcy torturowano go (łaskotanie w stopy, poduszeczki, a nawet wygodny fotel) i próbowano zmusić do wyrzeczenia się nestianizmu i odwołania tego, co powiedział o kalcytach. Ignavbell (mocno podchmielony) nie wiedział, o co chodzi i milczał jak grób.

Poirytowany Kalca osobiście spalił go na stosie. Ponoć ostatnimi słowami Ignavbella było: "Hm, chyba tu trochę za ciepło".

Znane cytaty Edytuj

  • Pacem cum Nevillis. - Pokój z Neville'em. Znaczy to, że nie powinno się narażać Zielonemu Lisowi.
  • Quidquid delirant domini, plectuntur servi. - Cokolwiek zrobią panowie, płacą za to ich słudzy. To protest przeciwko wyzyskiwaniu podwładnych
  • Hm, chyba tu trochę za ciepło. - wspominane wcześniej ostatnie słowa Ignavbella.