FANDOM

Kalca (gr. skarpeta) Topoulos - Kapłan Skarpetożerców w latach 1615-1632 (zakończył urząd w dniu swojej śmierci). To on osobiście spalił na stosie Ignavbella.

Kalca - żywot Edytuj

Kalca urodził się jako Nestianin gdzieś w Grecji w 1587 roku. W wieku 19 lat wyjechał do Włoch, gdzie przeszedł na kalcytyzm. Już wkrótce został Niższym Kapłanem.

W 1612 roku został Najwyższym Kapłanem Kalcytów. Próbował doprowadzić do wyodrębnienia kalcytyzmu jako religii - udało mu się to w 1624, po śmierci Ignavbella.

Po utworzeniu całej hierarchii w kalcytyzmie oraz przeniesienia siedziby Najwyższego Kapłana do Lęgowiska Skarpetkożerców, założył miasto Tetraser i odnalazł jezioro Cichego Bogdana. Zbudował tam ołtarz, który nie zachował się do dnia dzisiejszego.

Może i porządziłby jeszcze trochę, ale ponoć objawił mu się sam Cichy Bogdan, który rozkazał mu poświęcić się jemu. Prawdopodobnie chodziło o kontemplację i modlitwę. Kalca zrozumiał to jednak opacznie i rzeczywiście poświęcił się Cichemu Bogdanowi - popełnił samobójstwo, topiąc się w Jeziorze.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest przodkiem Króla Skarpetkożerców z Cyrku Chaosu
  • To on wymyślił nazwę "kalcytyzm"
  • Być może w czasie torturowania Ignavbella pogodził się z nim, lecz Kapłan Nesta tak żądał swojej śmierci, że Kalca był zmuszony się ugiąć. Przynajmniej tak głosi kalcytyjska propaganda.
  • Wyglądał jak inni Skarpetożercy, choć miał długą brodę.
  • Do dziś w Muzeum w Tetraserze przechowuje się jego skarpetkowy pastorał.
  • Jego potomkiem - po kądzieli - jest Marylin.