FANDOM

Sasza Hpion
RaskijSzpion
On.

Imię i nazwisko

Aleksandr Aleksiejewicz Hpion

Znany jako

Sasza Hpion, Stephen P

Zawód

Agent kontrwywiadu (dawniej)

Rola

złoczyńca (Ostatni rejs)/antybohater (Demony przeszłości)

Narodowość

Rosjanin

Status

Żyje, aktywny

Wystąpienia w opowiadaniach

Ostatni Rejs Nautilusa, Demony Przeszłości

Aleksandr Aleksiejewicz "Sasza" Hpion - postać pierwszoplanowa z opowiadań "Ostatni rejs Nautilusa" i "Demony przeszłości" autorstwa Czarnoksiężnika. Były agent rosyjskiego kontrwywiadu, bliski współpracownik prezydenta Rosji - Vladimira Szczurina.

WyglądEdytuj

Nie wiadomo wiele o jego wyglądzie. Hpion jest wysokim, zgarbionym wilkiem. Zwykle nosi czarny lub ciemnoszary kapelusz i długi płaszcz w tym samym kolorze.

HistoriaEdytuj

Aleksandr urodził się i wychował w Rosji. Nie wiemy wiele o jego młodości. W wieku ok. 20 lat wstąpił do wojska i został agentem kontrwywiadu. Posiadając niesamowity talent szpiegowski, szybko awansował, zwracając na siebię uwagę generała Wiada - szefa kontrwywiadu - oraz prezydenta Szczurina. Szybko został agentem specjalnym, zajmując się zdobywaniem specjalnych informacji na osobiste zlecenie Szczurina.

Ostatni RejsEdytuj

Hpiona poznajemy w drugim rozdziale. To on dostarcza Szczurinowi informacje o Wodzie Życia, a następnie stale szpieguje Reksia i jego przyjaciół. Jednak szybko zostaje zdekonspirowany, a cudem uniknąwszy schwytania, dostarcza prezydentowi błędne informace na temat miejsca ukrycia substancji. To ostatecznie przekreśla go w oczach Vladimira: Hpion zostaje wydalony z kontrwywiadu i zesłany do łagru. Szybko jednak ucieka i, chcąc wrócić do łask Szczurina, rusza w pościg za Reksiem i resztą. Szybko trafia na Madagaskar - pierwszy cel drużyny - gdzie dołącza do nch pod fałszywym nazwiskiem Stephen P. Wraz z resztą odnajduje Wodę Życia, zostaje jednak schwytany przez gen. Owodcę i jego żołnierzy. Sasza dociera jednak do Źródła Wiecznej Młodości i pije z niego, stając się nieśmiertelnym. Gdy jaskinia, w której ukryta była substancja, zaczyna się rozpadać, uszkodzona przez kapitana Nemo (który zdecydował się strzec Wody Życia przed złodziejami), Hpion spada w przepaść.

Demony przeszłościEdytuj

Hpion, uwięziony pod ziemią, przekonuje się o nieprzyjemnych konsekwencjach nieśmiertelności. Niechętnie decyduje się połączyć siły ze swoim niedawnym wrogiem - kapitanem Nemo, by wspólnie ratować Wodę Życia przed użyciem w celach wojskowych.